Saturday, March 6, 2010

Aktiviti wajib setiap petang Jumaat..

Kalau korang semua tengok ni mesti ingat kami berkelah kat somewhere likes air terjun or pantai, x de nye, ni adalah acara wajibku setiap petang jumaat iaitu berkelah di padang Sekolah Menengah Sains Pasir Puteh, sekolah anakku...kami dibenarkan melawat anak pada setiap hari jumaat... n aku pun bawak la makanan makan bersama anakku...lunch kat sane la. Tahun ni ok la sikit sebab aku x perlu pegi setiap minggu seperti thn lepas...ye la dia pun dah semakin dewasa...so aku ckp x yah la berperangai seperti bdk tgktn 1...mujur la dia memahami.

Ni plak aku br je nak kuarkan bekalan makanan yg di bwk..anak ku ni minat sgt sayur ttener(petola) so untuk bekalan makanan ptg ni aku buat sayur lemak petola, goreng ayam, budu n ulam sikit, fuhhh berselera makan kat tepi padang nih. Bez jugak tgk kat sana-sini ada parents datang n makan sama-sama ngan anak masing-masing.
Bukan nak tunjuk rajin k.Setiap petang aku dipaksa oleh Mr H menyiram segala pokok-pokok yg ada disekeliling rumah kami....dia dah tanam so aku tukang siram..letih jugak sebab dah banyak pokok yg dia tanam...terpaksa dalam rela.Aku bukan minat kerja-kerja pertanian nih..